WEKO3
アイテム
A Critique of Studies Discussing the Difference between Do It and Do So Using Such Keywords as ‘Same’, ‘Same Type/Kind’ and ‘Specific’
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/4267
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/4267668a9868-32f5-409a-ad0a-342289d6827c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
atomi_com17_02.pdf (147.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-06-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | A Critique of Studies Discussing the Difference between Do It and Do So Using Such Keywords as ‘Same’, ‘Same Type/Kind’ and ‘Specific’ | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | do it | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | do so | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | same | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | same type/kind | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | specific | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
中村, 聡
× 中村, 聡
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | ナカムラ, アキラ | |||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | NAKAMURA, Akira | |||||||
著者所属 | ||||||||
跡見学園女子大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
ATOMI UNIVERSITY | ||||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This paper examines what three well-known English grammar books write as to the difference in meaning between do it and do so. Those books attempt to explain the selection conditions of the two pro-forms using keywords such as ‘same’, ‘same type’, ‘same kind’ and ‘specific’. According to the grammarians, do it tends to denote the same action or event as the antecedent, whereas do so tends to denote the same kind/type of action or event. However, such an explanation would possibly confuse non-native speakers of English when they want to tell the difference between the two pro-forms, because the distinction ‘same’ and ‘same type/kind’ is related in a rather complex way to linguistic contexts in which do it and do so are used or to how the speaker views the fact described with the use of the two pro-forms. | |||||||
書誌情報 |
コミュニケーション文化 en : COMMUNICATION IN CULTURE 号 17, p. 1-11, 発行日 2023-03 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1881-8374 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 跡見学園女子大学 | |||||||
出版地 | ||||||||
埼玉県新座市 | ||||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||
アトミガクエンジョシダイガク | ||||||||
出版者(英) | ||||||||
en | ||||||||
(Atomi University) | ||||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | text |