ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 文学部
  2. 跡見学園女子大学文学部紀要
  3. 54号

Guided Participarion in the Peer Presentation Activities

https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3484
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3484
4b59ec8c-eecf-4531-afe6-10ec4043aa28
名前 / ファイル ライセンス アクション
atomi_bungaku54_11.pdf atomi_bungaku54_11.pdf (339.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-12
タイトル
タイトル Guided Participarion in the Peer Presentation Activities
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 峰松, 和子

× 峰松, 和子

峰松, 和子

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 7385
姓名 ミネマツ, カズコ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7386
姓名 MINEMATSU, Kazuko
著者所属
跡見学園女子大学
著者所属(英)
en
ATOMI UNIVERSITY
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focuses on the first-grade public high school students, most of whom perceived themselves as poor learners of English. In an English course, the students engaged in peer presentation activities (PPAs) for one academic year. The purpose of this study is to investigate: (a) how the students evaluate the PPAs they have engaged in, (b) whether the PPAs can help create the community of practice (CoP) learning environment in an English as a foreign language (EFL) classroom, and (c) whether or not there are any significant differences between the lower and the higher grade groups in the evaluation of the PPAs. First, this study revealed that the students evaluated the PPAs mainly on four dimensions: social, affective, cognitive and meatacognitive. Second, the students evaluated four aspects of the PPAs: (a) guided participation, (b) metacognitive awareness, (c) participatory appropriation of language knowledge, and (d) challenge for listening and speaking English. Third, the PPAs can help create the community of practice (CoP) learning environment in the EFL classroom similarly for both the lower and higher-grade groups. Finally, this study has indicated that supporting, assisting, and guiding learner’s intellectual development may be possible if the CoP learning environment is created an EFL classroom.
書誌情報 跡見学園女子大学文学部紀要
en : JOURNAL OF ATOMI UNIVERSITY FACULTY OF LETTERS

号 54, p. A69-A94, 発行日 2019-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1444
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 跡見学園女子大学
出版地
東京都文京区
出版者(ヨミ)
アトミガクエンジョシダイガク
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:24:02.483181
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3