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Chiseling Democracy: Meta Warrick Fuller and the Sculpture of Emancipation
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/4018
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/40184ea93036-4d0a-4a1d-9302-5590f995c5cf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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atomi_bungaku57_05.pdf (226.9 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-06-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Chiseling Democracy: Meta Warrick Fuller and the Sculpture of Emancipation | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Meta Warrick Fuller | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | democracy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | slavery | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | matriarchy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Africa | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | transatlantic | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | narrative | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
宮津, 多美子
× 宮津, 多美子 |
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著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 9383 | |||||
姓名 | ミヤツ, タミコ | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 9384 | |||||
姓名 | MIYATSU, Tamiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 跡見学園女子大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | ATOMI UNIVERSITY | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article explores American sculptor Meta Warrick Fuller’s activism in her early works: Emancipation (1913), In Memory of Mary Turner (1920), and Ethiopia Awakening (or Ethiopia, 1921). In progressive America, hostility between races severely undermined democracy. Lynching threatened African American lives on a daily basis. Amid racial violence, black intellectuals, such as Henry Tanner and Paul Dunbar, earned international fame and destabilized the racial hierarchy. W. E. B. Du Bois called them the Talented Tenth and expected them to “save” the race from plight. I argue that Fuller, one of the Talented Tenth, was not only a civil activist who renewed stereotyped black images, but also a sculptor who challenged dysfunctional American democracy by reconstructing a narrative of African American freedom and inspiring later generations through art. Based on archival research, this article examines how her art attempted to create a new black narrative at the apex of racial antagonism. | |||||
書誌情報 |
跡見学園女子大学文学部紀要 en : JOURNAL OF ATOMI UNIVERSITY FACULTY OF LITERATURE 号 57, p. A191-A208, 発行日 2022-03 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-1444 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 跡見学園女子大学 | |||||
出版地 | ||||||
値 | 東京都文京区 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | アトミガクエンジョシダイガク | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |