WEKO3
アイテム
Identifying and Replicating Aspects of Prosody in Oral Reading for English Language Learners
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3361
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/33616090f216-5529-494a-b90b-fedb0a587610
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-12 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Identifying and Replicating Aspects of Prosody in Oral Reading for English Language Learners | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
MACLEOD, Colin
× MACLEOD, Colin
× SANCHEZ, Susana
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
跡見学園女子大学 | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
テンプル大学ジャパンキャンパス兼任講師 | ||||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Oral reading fluency is required for successful reading comprehension, as the ability to read accurately, automatically and with prosody is a signal that the reader is able to focus on the meaning of the text. Even though methodologies to identify and measure accuracy and automaticity are being successfully implemented, prosody presents a different challenge. For that reason, this paper proposes a way to identify, replicate, and measure the elements of prosody with Japanese subjects studying English as a second language. | |||||||||
書誌情報 |
跡見学園女子大学文学部紀要 en : JOURNAL OF ATOMI UNIVERSITY FACULTY OF LETTERS 号 53, p. A101-A112, 発行日 2018-03 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1348-1444 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 跡見学園女子大学 | |||||||||
出版地 | ||||||||||
東京都文京区 | ||||||||||
出版者(ヨミ) | ||||||||||
アトミガクエンジョシダイガク | ||||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | text |