ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 文学部
  2. 臨床心理学科紀要
  3. 1号

学校コミュニティにおける心理職活用システムの作成―学校管理職のインタビュー調査から―

https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3403
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3403
b20a610a-b99a-4ef7-bce2-cc9d93e007b9
名前 / ファイル ライセンス アクション
atomi_bunrinsho1_08.pdf atomi_bunrinsho1_08.pdf (729.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-13
タイトル
タイトル 学校コミュニティにおける心理職活用システムの作成―学校管理職のインタビュー調査から―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校コミュニティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校管理職
キーワード
主題Scheme Other
主題 心理職
キーワード
主題Scheme Other
主題 活用システム
キーワード
主題Scheme Other
主題 修正版グラウンデット・セオリー・アプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 school community
キーワード
主題Scheme Other
主題 school psychologist
キーワード
主題Scheme Other
主題 system of use
キーワード
主題Scheme Other
主題 modified Grounded Theory Approach
キーワード
主題Scheme Other
主題 category\n
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山口, 豊一

× 山口, 豊一

山口, 豊一

Search repository
伊藤, 花奈

× 伊藤, 花奈

伊藤, 花奈

Search repository
下平, 幸枝

× 下平, 幸枝

下平, 幸枝

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 7464
姓名 ヤマグチ, トヨカズ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 7465
姓名 イトウ, カナ
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 7466
姓名 シモヒラ, ユキエ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7467
姓名 YAMAGUCHI, Toyokazu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7468
姓名 ITO, Kana
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7469
姓名 SHIMOHIRA, Yukie
著者所属
跡見学園女子大学
著者所属
志木市立教育サポートセンター
著者所属
跡見学園女子大学心理教育相談所
著者所属(英)
en
ATOMI UNIVERSITY
著者所属(英)
en
SHIKI EDUCATIONAL SUPPORT CENTER
著者所属(英)
en
ATOMI UNIVERSITY CENTER FOR EDUCATIONAL AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,学校コミュニティにおける心理職活用システムを明らかにすることである。調査は,5つの学校における計6名の学校管理職が対象とされた。調査時期は,2011年7月~8月であった。第一筆者によって,調査対象者(グループ面接)に半構造化面接が実施された。分析方法として,質的研究法の1つである修正版グラウンデット・セオリー・アプローチが用いられた。
 その結果,36の概念が抽出され,8つの下位カテゴリーに統合された。そしてそれらは,5つの上位カテゴリー【学校の体制】【連携の推進】【心理職の活用形態】【専門家の活用】【コーディネーターの資質と役割】に統合された。これらの上位カテゴリーは,たとえば【コーディネーターの資質と役割】が,【学校の体制】【連携の推進】と相互に影響し合っていることが示唆された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to clarify how the system of the use of school psychologists works in school communities. The subjects of the research, conducted from July to August 2011, are six executives in five schools. The first author carried out semi-structuring group interviews, adopting the Grounded Theory Approach, one of the qualitative methods.
This approach enabled us to define 36 notions, integrated into 8 subcategories. The subcategories are further integrated into 5 supercategories: “school system”, “promotion of cooperation”, “forms of the use of school psychologists”, “consulting specialists” and “the quality and the role of coordinators”. The research has found out among others that “the quality and the role of coordinators” affect the “school system” as well as the “promotion of cooperation”, and vice versa.
書誌情報 跡見学園女子大学文学部臨床心理学科紀要

号 1, p. 53-67, 発行日 2013-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-7343
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他の言語のタイトル
その他のタイトル A Basic Study on the System of the Use of School Psychologists in School Commnities; Focusing on the Results of Interviews with School Executives
出版者
出版者 跡見学園女子大学
出版地
東京都文京区
出版者(ヨミ)
アトミガクエンジョシダイガク
出版者(英)
en
ATOMI UNIVERSITY
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:23:15.428347
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3