ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 文学部
  2. 跡見学園女子大学文学部紀要
  3. 55号

Cognitive Apprenticeship during Pair Work Activity to Improve Oral Presentations

https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3654
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3654
0dd6f14c-7131-4c09-b814-dc411c45ece6
名前 / ファイル ライセンス アクション
atomi_bungaku55_10.pdf atomi_bungaku55_10.pdf (214.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-12
タイトル
タイトル Cognitive Apprenticeship during Pair Work Activity to Improve Oral Presentations
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 cognitive apprenticeship
キーワード
主題Scheme Other
主題 academic oral presentation
キーワード
主題Scheme Other
主題 pair work activity
キーワード
主題Scheme Other
主題 zone of proximal development
キーワード
主題Scheme Other
主題 sociocultural theory
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 峰松, 和子

× 峰松, 和子

峰松, 和子

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 7423
姓名 ミネマツ, カズコ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7424
姓名 MINEMATSU, Kazuko
著者所属
跡見学園女子大学
著者所属(英)
en
ATOMI UNIVERSITY
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to investigate how the students engaged in cognitive apprenticeship during the pair work activity to improve their academic oral presentations in an English as a foreign language (EFL) classroom. The participants are Japanese university students with little experience of making oral presentations in public. Advice, feedback, and comments on the advice-response sheets written by the students during three-time pair practices were used for qualitative analysis. The results showed students engaged in cognitive apprenticeship by playing two roles, as an advisor and advisee. While students engaged in peer interaction in the form of pair practice, they engaged in cognitive apprenticeship through exploration, articulation and scaffolding as a listener, and exploration and articulation as a presenter. Through pair work activity, the students came to realize that making a presentation audience-friendly is necessary at all times. The structure of the activity directly facilitated the development of this perspective.
書誌情報 跡見学園女子大学文学部紀要
en : JOURNAL OF ATOMI UNIVERSITY FACULTY OF LETTERS

号 55, p. A123-A143, 発行日 2020-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-1444
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 跡見学園女子大学
出版地
東京都文京区
出版者(ヨミ)
アトミガクエンジョシダイガク
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:23:39.624685
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3