WEKO3
アイテム
【論文】社会的機能を有する道路空間の実現手法に関する研究 ―オランダのボンエルフを例に―
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3731
https://atomi.repo.nii.ac.jp/records/3731d026ed34-1aae-4dc3-8962-7e195afaf337
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
atomi_kankomi5_05.pdf (5.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-06-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 【論文】社会的機能を有する道路空間の実現手法に関する研究 ―オランダのボンエルフを例に― | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Netherlands | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | woonerf | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | home zones | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | shared space | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
坪原, 紳二
× 坪原, 紳二 |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 7753 | |||||
姓名 | ツボハラ, シンジ | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 7754 | |||||
姓名 | TSUBOHARA, Shinji | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 跡見学園女子大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | ATOMI UNIVERSITY | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The woonerf is a type of street where pedestrians and cars share the street space, with priority given to the former. The woonerf was invented in the Netherlands in the 1960s, with the goal of reviving social functions in the street. Its number dramatically increased in the 1970s and 1980s. The aim of this paper is to elucidate the historical development of the woonerf in the Netherlands up to today. The woonerf was first proposed as a separate system, which has been replaced by the shared system since the 1970s. The means to the goal has shifted from using effective design to enforcing a strict speed limit. While the woonerf has not always been welcomed by residents, there have consistently been citizens' organisations that promote it to the public. Although a much cheaper alternative, the 30-km/h zone, is now available, woonerven are still maintained and even being installed in the Netherlands. | |||||
書誌情報 |
跡見学園女子大学観光コミュニティ学部紀要 en : Atomi Tourism and Community Studies 号 5, p. 35-50, 発行日 2020-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2189-9673 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 【Article】Reviving the Social Functions of Streets — The Case of the Woonerf in the Netherlands — | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 跡見学園女子大学 | |||||
出版地 | ||||||
値 | 埼玉県新座市 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | アトミガクエンジョシダイガク | |||||
出版者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | ATOMI UNIVERSITY | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |